Friday, October 7, 2011

tips hacking untuk bermula dalam dunia hacker !

Bagaimana kaedah yang mudah untuk hack komputer yang korang tak tau passwordnya?

Hmm..aku post tips ni sebab dulu time aku mula-mula dapat pc aku ni (kat tempat kerja),
ICT admin dah wat satu akaun limited user..sedangkan aku perlukan akaun yang boleh di full access supaya senang aku nak install atau uninstall software..bikin panas je..
dah tu aku pun tekan la pakcik google dan kemudian ternampak la satu kaedah yang super mudah..senang aje caranya..

mula-mula korang restart aje la balik pc korang tu..
then masuk pada 'safe mode' (tekan F8 banyak kali..atau mungkin lain pc, lain buttonnya)..
dalam safe mode ni la aku tukarkan akaun aku daripada limited user kepada administrator..
caranya pegi dekat control panel -> user account -> user account -> klik kat nama korang (sebagai contoh nama aku putra ataupun mungkin admin set kepada 'user') kemudian klik kat properties dan tukarkan user groupnya..
mudah kan?



Satu lagi cara yang mudah nak reset password tetapi korang perlu memiliki akaun administrator terlebih dahulu. Cara-caranya ialah:

1. Pegi dekat Start
2. Klik Run
3. Taip 'cmd'
4. tekan enter
5. korang akan nampak satu popup kecil
6. taip 'net user'
7. ia akan paparkan semua senarai user yang ada pada pc tersebut
8. korang taip 'net user admin*' (sebagai contoh kalau korang nak reset password admin la..heheh)

9. then ia akan keluar satu macam list..korang taip aje ape-ape password yang korang suka, lepas tu restart dan cuba login dengan username admin beserta dengan password tadi..
sebagai contoh taip 'net user admin*', tekan enter,
kemudian masukkan password abc (contoh) taip macam ni ----> net user admin abc..
restart dan login guna password abc tadi..
kalau dah boleh, maknanya korang dah boleh tukarkan akaun korang yang limited @ restricted user tadi kepada administrator la..senang?mesti la!

P/S: Kalau tak jadi, korang try masukkan password yang lain..contohnya, taip 'net user admin pass@word1234' dan tekan enter..pasti boleh! sebab berkemungkinan sistem akan minta password yang lebih kompleks atau rumit..selamat mencuba!

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Lady Gaga, Salman Khan