Friday, October 7, 2011

Mematikan Proses 'Not Responding' Dengan Trik Mudah



Assalamualaikum semua..The Hykerz dan pembaca sekalian, Mr.serai harap korang semua ok-ok la hendaknya..



Orait..entry ni, aku nak berikan kredit kepada Devil-404 kerana entry ni aku ambil dari blog dia..aku dah lama bertegur sapa dengan Devil-404 ni..cuma yang buat aku agak terkejut, umurnya baru belasan tahun (dah lupa berapa belas tahun) tapi dah jadi seorang yang pakar dalam bidang pengkomputeran (lebih tepat lagi seorang hacker)..



Oleh itu aku nak kenalkan korang semua dengan beliau melalui entry aku kali ni..



Kaedah yang beliau ajarkan sangat mudah..mulakan dengan klik kanan pada desktop dan pilih

New > Shortcut

Isikan pada kotak tetingkap shortcut itu dengan baris perintah berikut:



Taskkill /F /FI “NOT RESPONDING"



kemudian klik Next..namakan shortcut ini dengan nama Kill Not Responding dan klik Finish..

Korang akan mendapati ada satu shortcut baru telah berada pada desktop..

Setiap kali apa-apa program mengalami crash, cukup sekadar klik dua kali pada shorcut ini untuk mengakhiri proses tersebut..



Untuk lebih faham, sila klik di sini ---> Kill Not Responding



P/S: Entry akan datang aku akan ambil entry dari blog dgodam pula..tungguuuuuu...(aku nak merapatkan silaturrahim sesama hackers aje..)




















0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Lady Gaga, Salman Khan